قرارگاه فرهنگی منتظران حضرت مهدی عج

قرارگاه فرهنگی منتظران حضرت مهدی عج
  • ۱
  • ۰

لاریجانی 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به محض اینکه در شرایط سوریه قرار است تغییری ایجاد شود جلسه می‌گذارند که این تغییر ایجاد نشود، به این دلیل که کشورهای اسلامی به جان یکدیگر افتاده‌اند و در حال از بین رفتن هستند.



به گزارش راسخون به نقل از تسنیم از اصفهان، علی لاریجانی دقایقی پیش در کنگره 2300 شهید شهرستان خمینی‌شهر اصفهان با اشاره به افتخارات این خطه در دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت: حضور در این محفل برای بنده افتخار است، این مراسم متعلق به شهدای منطقه درچه، کوشک، اصغرآباد و خمینی‌شهر است که درصد شهدای این منطقه بیشتر از دیگر مناطق بوده و که نشان از روحیه حماسی و حسینی دارد و از وجوه انقلابی بودن است.

وی افزود: شاید در ادبیات اسلامی ما کمتر موضوعی را داریم که در مجاهدت تأثیرگذاری در زندگی فردی داشته باشد. در حوزه معرفت تفکر اسلامی چیزی مهم‌تر از توحید نداریم و اهمیت هیچ موضوعی به اندازه اهمیت توحید نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه شرایط مسلمان را تعیین می‌کند، درجه فهم آن از توحید بوده و اگر یک انسان همه مظاهر شرک را فهمید و از آن دوری کرد، بالاترین مرتبه را درک کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت زندگی سعادتمند و غیرسعادتمند در درک این توحید است، آنچه امروز انسان ساز است از نظر معرفی فهم توحید است و آن چه میان رفتار انسان سعادتمند و غیرسعادتمند تفاوت ایجاد می‌کند آمادگی برای جهاد است، به همین دلیل از پیامبر اکرم (ص) نقل است که اگر کسی از دنیا برود و در دل حب به جهاد نداشته باشد همچون منافق از دنیا رفته است.

لاریجانی تصریح کرد: ما شیعیان ادعای آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) را داریم که باید در این راستا 2 رکن فکری و عملی را در سبک زندگی رعایت کنیم، آماده بودن برای ظهور حضرت به معنای مجاهد بودن است و آمادگی واقعی به معنای این است که فرد از نظر فکری و سبک زندگی آماده مجاهدت باشد.

وی افزود: از نظر اجتماعی نیز این چنین است، از صدر اسلام و از زمان پیامبر اکرم (ص) تا حکومت حضرت علی (ع) جنگ‌هایی رخ داد که زندگی واقعی مسلمان را نشان دهد، باید برای حق جنگید و کسانی که در راه اسلام آمادگی جهاد داشتند خدا لباس ذلت بر حکومت آن‌ها ننمود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجاهدت یک رکن در سبک زندگی فردی و اجتماعی است، این شرایطی بود که اسلام در مقابل بشریت قرار داده است، یعنی اگر می‌خواهیم به سعادت برسیم باید آماده جهاد باشیم که مسلمان‌ها در پناه همین فکر فتح‌هایی داشتند و حتی زمانی اسلام تا اسپانیا نیز رفت.

وی با بیان اینکه عاشورا نیز به همین منظور رخ داد و برخی توحید واقعی را کنار گذاشتند، تصریح کرد: امام حسین (ع) در نامه به حنفیه گفت دین جدم به خطر افتاده است، پس 2 رکن توحید و جهاد عامل سعادت جامعه است و انقلاب اسلامی ما این 2 فکر را در جامعه به ویژه برای جوانان ایجاد کرد.

لاریجانی افزود: زمانی که شوروی سابق دچار تلاطم شد امام راحل نامه‌ای را به گورباچف نوشت که امام در آن نامه ایجاد تفکر توحیدی را در جامعه گوش زد کرد تا فکر توحیدی را در جامعه عمیق کند.

وی بیان کرد: امروز نیز این چنین است و در  سخنان  رهبر معظم انقلاب نیز این 2 وجه دیده می شود، امروز شرایط پیچیده‌تر شده است، آن زمان شرایط ساده بود و همراه با صدام همه به ما حمله کردند، دوران جنگ، مصافی سخت اما روشن بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این زمان شگرد دشمن پیچیده شده است که نیاز به واکاوی با دقت بیشتری دارد، تصریح کرد: به محض اینکه در شرایط سوریه قرار است تغییری ایجاد شود جلسه می‌گذارند که این تغییر ایجاد نشود، به این دلیل که کشورهای اسلامی به جان یکدیگر افتاده‌اند و در حال از بین رفتن هستند، این برای اسرائیل بسیار خوب است به این دلیل که به راحتی در کناری نشسته و نابودی مسلمانان را تماشا می‌کند.

وی افزود: این صحبتی است که در جلسات خودشان می‌گویند و بهترین شرایط را اینگونه دیده و بدترین شرایط را در زمان پیروزی ایران و حزب الله می‌بینند، آن‌ها سعی بر این دارند که تروریست را در دنیا از بین نبرند، به همین دلیل نمی‌خواهند داعش در عراق از بین برود، اگر این موضوع را مطرح کنند پس چگونه 60 کشور نتوانستند داعش را از عراق بیرون کنند، در این شرایط ادعای ابرقدرتی آن‌ها زیر سئوال می رود، پس به این نتیجه می رسیم که آن خودشان نمی‌خواهند و با ایجاد یک حادثه ابعاد آن را برای از بین بردن کشورهای اسلامی مدیریت می‌کنند.

لاریجانی گفت: تهاجم فرهنگی یک حقیقت است که دشمن به آن دامن می‌زند، روش دیگر فشار به کشور ما این است که شرایط اقتصادی را سخت کنند، مانند پایین آوردن قیمت نفت، البته تحریم‌ها بخشی از مشکلات جامعه بود و مشکل اصلی کشور مدیریت است که سبب بسیاری از مشکلات شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌دانند که ایران جمعیتی 80 میلیونی با دانشمندانی بزرگ دارد، افزود: آنها می‌دانند اگر استعدادهای این کشور شکوفا شود در بهترین شرایط قرار می‌گیرند به همین دلیل شرایط سختی را در کشور و منطقه ایجاد کردند تا جوانان ما آن‌طور که باید نتوانند فعالیت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسائل فرهنگی تاثیرات عمیقی دارد بنابراین در این سال‌ها در کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید بر بودجه فرهنگ دینی داریم، چون آن چیزی که شرایط را در کشور تغییر می‌دهد سستی فرهنگ دینی است، آنان با سرگرمی مشکل نداشته و قصد بر ایجاد ضربه به فرهنگ دینی ما را دارند که از خطیبان مساجد تا شبکه‌های ملی باید در این راستا اقدام کنند.

وی اضافه کرد: اگر ما انسان متدین تربیت کنیم دشمن نمی‌تواند تاثیری بر آن داشته باشد که در این زمینه خانواده‌ها در تربیت جوانان بسیار موثر هستند که نیاز به همیت عمومی دارد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: نکته بعدی ظرفیت دفاعی کشور است که باید در این باره گفت امروز شرایط با گذشته یکسان نیست، از زمان جنگ تا امروز سپاه پاسداران، بسیج و ارتش تلاش بسیاری در تربیت نیروهای انقلابی دارند، سال گذشته بود که بازدیدی از نیروهای دریایی سپاه و ارتش داشتم و شاهد این بودم که شرایط با زمان جنگ بسیار متفاوت شده و در این زمینه متحول شده‌ایم، شرایط قابل مقایسه نیست اما باید دانست برای دیگران نیز شرایط تغییر کرده است.

وی ادامه داد: امکانات نظامی که امروز در منطقه توسعه پیدا کرده قابل قیاس با گذشته نیست، به همین دلیل در سال‌های اخیر هر چه توانستیم بودجه بخش دفاعی را تقویت کردیم، مسئله دیگر اقتصادی است که ما نباید بگذاریم پای ما در بند آن‌ها قرار گیرد،ما باید زیرک باشیم و بر نیروهای خودی تکیه کنیم و همان اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند راه نجات اقتصاد ماست.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کلید کار در اقتصاد اقتصاد مقاومتی است، به این معنا که کارآفرینی و سرمایه گذاری در تولید را گسترده‌تر کردند، در مجلس نیز در تلاشیم تا قوانین را تسهیل کنیم، البته گره‌هایی در بانک‌ها و بخش‌های صنعتی پیدا شده و در 2 الی 3 سال اخیر مشکلات بسیار بود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مشکلات اقتصادی تصریح کرد: به طور قطع، اگر همه بر یک موضوع تمرکز کنیم و مسئله اقتصادی را جدی بگیریم، موفق می‌شویم اما اگر شعاری برخورد کنیم، در این زمینه به مشکل بر می‌خوریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقتصاد سالم به معنای مولد و زاینده است و معنای این حرف آن است که اگر می‌خواهیم به آرمان‌های بزرگ انقلاب برسیم، باید اقتصاد زاینده و صادراتی داشته باشیم که در این راستا باید‌زمینه های سرمایه گذاری را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان خمینی‌شهر امروز مشکلات اقتصادی بسیاری را در خود می‌بیند، افزود: راه گذر از این شرایط آن است که شرایط تولیدی را قوی‌تر کنیم، در برنامه ششم تلاش ما این است که چند مسئله اصلی راه‌حل خود را بشناسد، در این زمینه مهم‌ترین مسئله آب به شمار می‌رود و باید دورنمای خود را مشخص کنیم و برای این مسئله باید در جبهه‌های مختلف فکر کرد.

لاریجانی افزود: در این زمینه باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت داد تا هم دولت و هم مردم بدانند چه باید انجام دهند. بخش دیگر از مسائل اساسی در برنامه ششم توسعه موضوع استقلال ما در محصولات استراتژیک کشاورزی است، کشوری می تواند تاب‌آوری داشته باشد که در این زمینه‌ها بر روی پای خود ایستاده باشند، لذا در حوزه کشاورزی بحث جدی وجود دارد که در برخی محصولات کشاورزی به خود کفایی برسیم.

وی با بیان اینکه البته در زمینه گندم اقدامات خوبی صورت گرفته اما یک میلیون تن برنج کم داریم که اگر از زمین‌ها به درستی کار کنیم، بیش از این می‌توانیم تولید کنیم، خاطرنشان کرد: بخش مهم دیگر در این زمینه صادرات به شمار می‌رود و در این زمینه، عقل حکم می‌کند از شرایط کنونی بهترین استفاده را داشته باشیم تا جهش بزرگی را در آن شاهد باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در برنامه ششم دنبال می‌شود، طراحی رابطه درست دانشگاه و تولید به شمار می‌رود و این‌ها نیازمند یکدیگر هستند. با این حال، متأسفانه این مسئله در حال حاضر حس نمی‌شود زیرا کشور نفتی ایران، پول دانشگاه و صنعت را جدا پرداخت می‌کند و این دو دیگر نیازمند پول نمی‌شوند ولی باید این‌ها را نیازمند یکدیگر کرد.

وی اضافه کرد: در برنامه قرار بر این است تا طرح‌های مختلف برای تشویق دانشگاه و صنعت داشته باشیم، مردم ما باید به سمت پژوهش ها مورد نیاز جامعه بروند تا افرادی که در دانشگاه ها هستند زمان خود را در حل مشکلات تولید کشور بگذارند و امیدوارم اینده موفق تری را برای ملت ایران شاهد باشیم.

  • ۹۵/۰۸/۰۸
  • قرارگاه فرهنگی منتظران مهدی عج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی